Psychologie tenisu

 Vizualizace

Vizualizace neboli ideomotorický trénink patří k nedoceněným formám přípravy hráče. Hráči většinou věří jen klasickým postupům.

                                            Trénujte v posteliFederer
Pro každou představu pohybu existuje jemný svalový impulz, korespondující s danou představou. Zraněný hráč, který si najde čas a představuje si pohyb společně s pocitem, který ho doprovází je schopen se po návratu dostat mnohem rychleji na výchozí úroveň před zraněním. Vizualizace také rozvíjí schopnost soustředění. Je prokázáno, že zraněný hráč, který si představuje trénink na dvorci si udrží mnohem vyšší úroveň koordinačních schopností. Nebo, když si představujeme práci v posilovně neztrácíme tak rychle svalovou hmotu, jak by se dělo, kdybychom jen odpočívali.

 Představa – Jsem úspěšný

Je možné představovat si pocit úspěšnosti v soutěžích. Naše podvědomí nerozpoznává, jestli se díváme okem své mysli nebo skutečným zrakem. Naše myšlenky mohou předurčovat naši realitu. Doporučuje se technika, ve které si hráč vybavuje pocity na krizové okamžiky v zápasech, které pro něj skončily úspěšně. Po vybavení se hráč snaží zapamatovat si pocit, který tento úspěch provázel.

Taylor Dent Doporučení

Používejte vizualizaci také na dvorci. Představujte si pocit, který provází vaše dobře trefené údery a snažte si tyto pocity vybavit před každým úderem. Každý příjemný pocit v sobě obsahuje tu nejlepší možnou techniku vašeho úderu, které jste schopni dosáhnout. Když si pocitem navodíte tuto představu, vaše tělo automaticky spustí sled vámi naučených pohybu, které jsou nejlepší pro danou situaci. Není možné do nekonečna myslet např. levá ruka před tělo, včasný nápřah na úder, vytočení ramen, měkká kolena,... . Tyto všechny vaše pohyby jsou obsaženy ve vašem dobrém pocitu s úderu.

Stačí tedy jen jedná myšlenka na dobrý pocit!

Opusťte na chvíli své logické myšlení a dejte důvěru svému tělu, svým pocitům!