Psychologie tenisu

  Začátky a juniorská léta

V šesti letech jsem začal hrát hokej, v osmi letech tenis. Oba sporty jsem provozoval současně do    14-ti let, kdy jsem dostal nabídku trénovat ve středisku vrcholového sportu v Přerově.Tomáš Anzari-bekhand V 17-ti letech jsem vyhrál mistrovství republiky juniorů (Pardubickou juniorku) ve dvouhře i čtyřhře. V roce 1988 jsem se stal juniorským mistrem světa ve čtyřhře s Davidem Riklem, ve dvouhře jsem skončil na 8. místě na světě. Na mistrovství Evropy jsem byl na 3. místě ve dvouhře a vyhráli jsme s Davidem Riklem čtyřhru. V roce 1989 jsem s reprezentačním družstvem Československa získal 2. místo v Galeově poháru.

                                    Profesionální kariéra

Mé nejlepší umístění na žebříčku ATP bylo: 134. místo ve dvouhře,       80. místo ve čtyřhře. Opakovaně jsem hrál všechny grandslamové i ostatní největší světové turnaje. Měl jsem možnost hrát proti hráčům: I.Lendl, B.Becker, P.Sampras, P.Cash, Tomáš Anzari-prostějovP.Rafter, G.Kuerten, S.Bruguera... V rámci tuzemské soutěže jsem v roce 1996 vyhrál extraligový titul jako člen smíšeného družstva TK Prostějov. V únoru 2000 jsem ukončil jedenáctiletou profesionální kariéru tenisového hráče ATP.


                        Trenérství

Trenérskou práci jsem začal v roce 2000 individuální spoluprací s          15-tiletým juniorem, která trvala jeden rok. Následovalo měsíční angažmá v akademii G. Breznika ve Vídni. Od května 2001 do současnosti trénuji s klienty různého věku i herní úrovně převážně ve sportovním centru Hamrsport v Praze Záběhlicích.

                                                         Vzdělání

Po skončení kariéry jsem se začal vzdělávat. V roce 2000 jsem ukončil ATP Professional Course (vzdělávací program pro profesionální hráče, zaměřený na coaching, management a marketing), v roce 2005 - 1. trenérskou třídu – specializace tenis a v roce 2009 - bakalářské studium na FTK UP v Olomouci obor Management sportu a trenérství.

Zájem o psychologii

Během mého trénování jsem se čím dál tím více začal zaměřovat na psychologický rozměr učení. Věnoval jsem tomu i téma závěrečné práce při studiu 1. trenérské třídy Psychologické aspekty tenisu se zaměřením na zátěžové situace a téma bakalářské práce Psychologický rozbor hráče tenisu v zátěžové situaci.

                                                              Zkušenosti

 

Účastnil jsem se mnoha sebezkušenostních programů zaměřených na růst osobnosti.